Головна | Статті | Оголошення | Сторінка пам’яті загиблих воїнів АТО |
Освіта | Культура | Он-лайн трансляції нарад |
Учасникам АТО та членам їх сімей | Aa
Aa
Aa K K K |
Надання витягів та довідок з ЄДР без цифрового підпису
Існуюча ситуація
Минулого року органами юстиції в Україні було видано понад 1 млн 300 тисяч різного роду довідок, витягів та виписок. За статистикою на цю роботу припадає 50% навантаження на працівників реєстраційних служб. Всі ці документи готуються вручну та видаються в паперовому вигляді.
Механізми дистанційного отримання цих документів через пошту або в електронному вигляді через«Реєстраційний портал»були складні, а тому не популярні у громадян.
Наприклад:
для отримання документів поштою, заявник мав нотаріально засвідчити свій запит;
існуючий «Реєстраційний портал» вимагає від користувача обов’язкову реєстрацію, отримання електронного цифрового підпису, сканування квитанцій про оплату.
Новації Міністерства юстиції, які розвантажать реєстраційні служби та ліквідують черги
В березні запланований запуск 2 он-лайн послуг, які повністю ліквідують ці недоліки.
Послуга «ОНЛАЙН-ВИТЯГ»дає можливість громадянам через мережу Інтернет отримати електронний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
При цьому:
для отримання витягу не потрібна реєстрація або використання ЕЦП;
витяг формується автоматично в режимі «онлайн» без участі реєстратора;
«Онлайн-витяг» надається без підпису реєстратора, але має юридичну силу;
сплата за послугу проводиться онлайн за допомогою платіжної картки, яка також виступає ідентифікатором особи;
отримати «Онлайн-витяг» можна одразу після сплати.
Типи «Онлайн-витягів»аналогічні «паперовим», що надаються держреєстраторами.
Кожен«Онлайн-витяг» має унікальні реквізити, за допомогою яких його можна перевірити та завантажити повторно.
Так само буде реалізована послуга«ОНЛАЙН-ДОВІДКА»- електронна довідка з ЄДР. Її відмінність– довідка міститиме інформацію лише про наявність або відсутність в ЄДР суб'єкта господарювання.
Найближчим часом такий самий механізм онлайн сервісів буде запроваджено у сфері державної реєстрації майнових прав:
З квітня заплановано запровадження послуги отримання в електронному вигляді витягу за результатом реєстрації, або рішень про відмову чи зупинення розгляду заяви.
Також у квітні громадяни отримають можливість зареєструвати права на нерухомість у скорочені строки за додаткову оплату. Надбавка за терміновість буде спрямована на виплату винагороди державним реєстраторам.
ПІЛОТНІ ПРОЕКТИ ОРГАНІВ РЕЄСТРАЦІЇ
«ЕКСТЕРИТОРІАЛЬНІСТЬ»
Нині, підприємці у Київській та Вінницькій областях - територіях де запроваджено цей проект - мають можливість подавати документи на реєстрацію в будь-якому офісі реєстрації у межах цих регіонів.
Нині проект планується поширити на міста Київ, Івано-Франківськ та Калуш.
«МОДЕЛЬНИЙ ОФІС»
У жовтні 2014 року розпочато пілотний проект у сфері реєстрації речових прав на нерухоме майно у міських реєстраційних службах Вінниці, Дніпропетровська, Львова, Харкова, Черкас, Чернігова та Києва.
Головною ціллю проекту є розділення функцій з прийому/видачі документів та прийняття рішень за результатами їх розгляду між різними особами.
Особливістю проекту є те, що реєстратор власноруч заповнює відповідні електронні заяви. Громадянину залишається лише перевірити правильність ведених даних.
Розподіл роботи між фронт- та бек- офісами скоротив час необхідний для оформлення паперів з 40 до 15-20 хвилин та унеможливило корупційні дії в сфері реєстрації прав.
З березня до пілотного проекту приєднаються територіальні управління юстиції Київської області. Також проект планується поширити на Чернівці, Калуш та Івано-Франківськ.
Обидва проекти значно скорочують черги, унеможливлюють корупцію та роблять сервіси зручними для громадян.
Законопроект №0944 від 27.11.2014 щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки с/г призначення.
Ухвалений ВРУ 5 березня 2015 (За-241).
Проблематика:
З 1 січня 2013 року діє нова система реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Право власності виникає після з моменту обов’язкової державної реєстрації цих прав в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Разом з тим, похідні речові права (право оренди, суперфіцій, сервітут, емфітевзис) на нерухомість, у тому числі на земельні ділянки, реєструються лише після державної реєстрації права власності на ці ділянки в новому реєстрі прав.
Натомість, реєстр формується поступово,за «заявниковим» принципом, що породжує ряд проблем, насамперед для сільгоспвиробників.
Враховуючи значну кількість правочинів з землею, що здійснюються за участі нотаріуса, необхідно в законодавчому порядку забезпечити нотаріусам доступ до земельного кадастру.
Основні тези закону
Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій та/або реєстраційних дій щодо земельної ділянки має доступ та користується Державним земельним кадастром у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
Під час вчинення нотаріальних дій щодо земельної ділянки (крім посвідчення заповіту)нотаріус здійснює пошук у Державному земельному кадастрі(ДЗК) відомостей про зареєстровану земельну ділянку, формує витяг з (ДЗК) про земельну ділянку, перший примірник якого залишається у справі державної нотаріальної контори чи приватного нотаріуса;
Реєстрація похідного речового права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, право власності на яку виникло та було оформлено до 1 січня 2013 року, здійснюється одночасно з державною реєстрацією права власності на цю земельну ділянку;
на період до 1 січня 2018 року передбачена можливість державної реєстрації права оренди земельної ділянки на підставі заяви, поданої власником або набувачем похідних прав на таку ділянку, або уповноваженою ними особою, в електронній формі;
запроваджується адміністративна відповідальність за порушення законодавства про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Дата: 08.04.2015 Всі новини розділу → |
Вітаємо! Інформація в даному розділі сайту поки що відсутня.