Головна Статті Оголошення Сторінка пам’яті
загиблих воїнів АТО
Освіта Культура Он-лайн трансляції
нарад
Учасникам АТО та членам їх сімей Aa Aa Aa
K   K   K  

Корисні сайти

Офіційний сайт Снігурівської районної ради Офіційний сайт Снігурівської міської ради Офіційний сайт Миколаївської облдержадміністрації Дозвільний центр Миколаївської ОДА Президент України Верховна рада україни Вісті Снігурівщини Вісті Снігурівщини ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
У СПРАВАХ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ 
ТА УЧАСНИКІВ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ Снігурівська молодіжна колегія Снігурівська молодіжна колегія Снігурівська центральна районна бібліотека

Центр надання адміністративних послуг в дії

Питання реформування процедур надання адміністративних послуг в державі триває досить довго ще з 2008-2009 років. Більш активного розвитку реформа адмінпослуг в Україні набула у вересні 2012-го, коли Верховна Рада прийняла відповідний закон.

По суті своїй адмінпослуги – це, документальне оформлення прав громадян. Вимоги Закону також поширюються на надання витягів та виписок з реєстрів, свідоцтв, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб’єкту звернення, а також об’єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус .

Практика надання адміністративних послуг в Україні засвідчує чимало проблем на шляху отримання таких послуг споживачами, великий корупційний ризик. Зокрема, обслуговуванням в органах влади та наданими послугами незадоволена більшість населення.

На перше місце споживачі ставлять проблему складних процедур надання адміністративних послуг, які передбачають відвідання замовником адміністративної послуги значної кількості інстанцій, подання великої кількості документів, отримання різноманітних проміжних рішень (погоджень, висновків) тощо.

Пов’язаними проблемами є і територіальна розпорошеність адміністративних органів і занадто тривалі строки надання багатьох адміністративних послуг.

Як показовий, можна навести приклад з “переліком платних послуг”, які можуть надаватися органами та підрозділами Міністерства внутрішніх справ України. Серед цих “послуг” є все. Кількість таких послуг відповідно до переліку для МВС є більше ста. А такий перелік має не лише МВС, а багато інших органів виконавчої влади зі своїми підприємствами та установами. Зацікавленість органів влади у прийнятті таких “переліків” обумовлюється фінансовим інтересом, оскільки кошти від надання таких платних послуг використовуються тими ж суб’єктами, що їх “заробляють” (МВС, МНС тощо) , а не надходять до бюджету. При цьому багато адміністративних послуг (як, наприклад, видача закордонного паспорта) подрібнено на кілька платних послуг типу “надання заявникам бланків талонів реєстрації”, “комп’ютерного набору”, “надання бланків для оформлення документів” тощо. Хоча очевидно, що у данному разі йдеться не про окремі послуги, а про їх елементи, адже громадянина не цікавить бланк, йому потрібен паспорт. Як наслідок, громадяни змушені суттєво переплачувати за адміністративні послуги. Наприклад, замість законних 170 гривень державного мита, особа сплачує більше 500 гривень за закордонний паспорт. Більшість громадян робить такі платежі навіть не підозрюючи, що ці платежі є необов’язковими.

Зокрема, найбільша кількість посередників зосереджена навколо МВС, Державного агентства земельних ресурсів та Міністерства юстиції. Разом з тим, інтерес споживачів полягає в тому, щоб адміністративні послуги були для них найдоступнішими, найзручнішими та надавалися якнайшвидше.

Подоланню абсолютної більшості вищевказаних проблем і буде сприяти створення центрів надання адміністративних послуг

Передбачається «об’єднання» в одній установі максимально великої кількості органів (підрозділів) публічної адміністрації, що раніше окремо контактували із громадянами та суб’єктами підприємницької діяльності, тобто створення умов, за яких заяви щодо різних адміністративних послуг приймаються в одному місці і перенаправляються для опрацювання у фахові підрозділи . Громадянин буде приходити в одне місце і мати справу тільки з адміністратором, основними завданнями якого є прийняття документів, видача результатів, здійснення контролю за термінами; надання адмінпослуг у випадках, передбачених законом

В Україні вже досить успішно працюють такі Центри в Луцьку, Івано-Франківську. Вінниці, Кам’янець-Подільському, Кривому Розі. Базові адміністративні послуги : реєстрація місця проживання, видача паспортів, реєстрація бізнесу, нерухомості, реєстрація земельних ділянок, субсидії та інші соціальні адмінпослуги

Створення зручних і доступних умов для отримання приватними особами адміністративних послуг є однією з головних задач, що має вирішуватися органами державної влади та місцевого самоврядування. Адже саме за якістю цих послуг кожен громадянин оцінює турботу держави про нього та рівень поваги до прав і гідності громадянина. Реалізація цієї задачі особливо актуальна для України на сучасному етапі її розвитку, в умовах проведення децентралізації та реформи місцевого самоврядування.

В Снігурівському районі Центр надання адміністративних послуг був утворений рік тому розпорядженням Снігурівської районної державної адміністрації № 369-р.На теперішній час через Центр надання адміністративних послуг надаються послуги державного реєстратора щодо дій пов’язаних з реєстрацією або припиненням суб’єктів господарювання, внесення змін до установчих документів , надання виписок , витягів з Єдиного державного реєстру та інші. Видача документів дозвільного характеру також відбувається через наш Центр. Так, лише з початку 2014 року було надано 1665 послуг державного реєстратора та видано 24 дозвільних документа різного характеру. На теперішній час проводиться стажування спеціалістів Центру в районному відділі Державної міграційної служби та найближчім часом планується надання послуг міграційної служби ( видача паспорту, прописка, виписка та інші) також через Центр надання адміністративних послуг. В найближчому майбутньому передбачається надання через Центр адміністративних послуг Державної реєстраційної служби щодо реєстрації права власності на нерухоме майно, інших речових прав та Держземагенства щодо надання витягів та відомостей з Державного земельного кадастру, довідок про наявність та розмір земельної частки (паю) та інших.

Разом з тим, уповільнення реформи адмінпослуг пов’язане з цілою низкою проблем :

насамперед, в умовах нинішньої ситуації в державі, відсутнє достатнє фінансування заходів, що вживаються,стан інформаційного забезпечення всієї системи надання адміністративних послуг в Україні є недостатнім для споживачів та надавачів послуг, відсутність єдиної інформаційної бази даних про суб’єктів звернень, неможливість звернення щодо отримання адміністративних послуг через мережу Інтернет та інші. Але ж , незважаючи на всі негаразди , маємо надію, що надання адміністративних послуг в Україні набуде рівня європейського в найкоротші терміни.

Наостанок хочу повідомити, що Центр надання адміністративних послуг знаходиться у м. Снігурівка за адресою вул. Леніна,74 на першому поверсі. До нас також можна звернутись за консультаціями по телефону (05162)3-13-34 , e-mail:dozvil-snigurivka@ukr.net. Більш докладну інформацію про надання адміністративних послуг читачі можуть отримати на сайті Снігурівської райдержадміністрації в розділі «Адміністративні послуги» за адресою: http://snigurivka-rda.gov.ua/

 
Завідувач – адміністратор
сектору адміністративно -
дозвільних процедур апарату
райдержадміністрації А.О.Іванків